Business Manager
- Entreprise
- SOSUSHI SA
- Lieu
- Biel/Bienne
- Date de publication
- 25.08.2025
- Référence
- 4954496
Description
SOSUSHI SA is a company specializing in Japanese-inspired cuisine and now has several restaurants in several cantons, including franchises.
The company is currently expanding and is looking to develop its internal organization, particularly in terms of commercial strategy and sourcing.
The company's operational team is based in Biel/Bienne and is therefore looking to strengthen its workforce with a new member who can contribute to its growth.
To this end, SOSUSHI SA is looking for a full-time (100%) Business Manager with a specialization in F&B (Food & Beverages) who will be responsible for:
Lead the development of digital marketing strategies, integrating social media, AI-driven automation, and customer data insights to strengthen SOSUSHI’s brand presence in Switzerland.
Establish structured processes and workflows to ensure scalability and operational efficiency during SOSUSHI’s expansion.
Coordinate with Japanese suppliers using both language fluency and cultural expertise, securing partnerships and authentic sourcing opportunities. Support the creation of strategic development documents and business analyses to guide long-term growth and franchise expansion.
In order to fulfill this role, the candidate is expected to have the following profile:
Graduate of a recognized hospitality business school, with a specialization in marketing and F&B.
Experience in digital marketing and as a business analyst/manager.
Knowledge of ERP/CRM with hands-on expertise in AI-enabled marketing automation.
Strong stakeholder management experience in international projects, able to coordinate between HQ, franchises, suppliers, and marketing partners.
Excellent level of English and Japanese (fluent), in both spoken and written.
Strong knowledge of Japanese business culture, practices, and supplier networks.
The candidate must also have excellent knowledge of Japanese food culture to actively participate in the development of SOSUSHI's culinary offerings.
Skilled in content creation, able to manage both community engagement and professional marketing collateral.
In conclusion, SOSUSHI SA offers a key role with a high degree of autonomy within its structure and a direct impact on the company's development. The working conditions will be adapted to the company's development, and the company will eventually offer the candidate the opportunity to become a shareholder.
Start date: immediate or to be agreed
Business Manager (annonce FR)
SOSUSHI SA est une entreprise spécialisée dans la restauration d’inspiration japonaise et compte désormais plusieurs restaurants dans plusieurs cantons dont des franchisés.
La société est en cours d’expansion et souhaite ainsi développer son organisation interne en particulier du point de vue de la stratégie commerciale et de ses approvisionnements.
L’équipe opérationnelle de la société est établie à Biel/Bienne et entend donc renforcer son effectif d’un membre pouvant contribuer à son essor.
Pour ce faire, SOSUSHI SA cherche un Business Manager ayant une spécialité F&B (Food & Beverages) à temps plein (100%) qui aura notamment pour mission de:
Diriger le développement de stratégies de marketing numérique, par le biais des réseaux sociaux, de l'automatisation basée sur l'IA et des retours d'informations issues des données clients afin de renforcer la présence de la marque SOSUSHI en Suisse;
Mettre en place des processus et des flux de travail structurés afin de garantir l'évolutivité et l'efficacité opérationnelle pendant l'expansion de SOSUSHI ;
Coordonner les activités avec les fournisseurs japonais en mettant à profit sa maîtrise de la langue et de son expertise culturelle, afin de garantir des partenariats et des opportunités d'approvisionnement authentiques;
Contribuer à la création de documents de développement stratégique et d'analyses commerciales afin d'orienter la croissance à long terme et l'expansion de la franchise.
Pour qu’il puisse répondre à sa mission, il est attendu que le candidat ait le profil suivant:
Diplômé d'une école hôtelière reconnue, avec une spécialisation en marketing et F&B;
Expérience en marketing digital et en tant qu'analyste/responsable commercial.;
Connaissance des systèmes ERP/CRM et expertise pratique en automatisation du marketing basée sur l'IA;
Solide expérience en gestion des parties prenantes dans le cadre de projets internationaux, capable de coordonner les activités entre le siège social, les franchisés, les fournisseurs et les partenaires marketing;
Excellent niveau d'anglais et de japonais (courant), à l'oral comme à l'écrit;
Solides connaissances de la culture d'entreprise, des pratiques et des réseaux de fournisseurs japonais;
Le candidat doit également avoir une excellente connaissance de la culture gastronomique japonaise afin de participer activement au développement de l'offre culinaire de SOSUSHI;
Compétences en création de contenu, capable de gérer à la fois l'engagement communautaire et les supports marketing professionnels.
Pour conclure, SOSUSHI SA propose un rôle clé avec une grande autonomie au sein de sa structure et un impact direct sur le développement de la société. Les conditions de travail seront adaptées à l’évolution de la société qui offrira également une éventuelle possibilité au candidat de rejoindre son actionnariat.
Date d’entrée en fonction: immédiate ou à convenir